close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קרקע חקלאית למכירה או השקעה

מערכת שורשיז שבט, תשעו27/01/2016

היום כשהרבית במשק כל כך נמוכה קשה מאד להרוויח על כסף שיושב בבנק. לכן חשוב לחפש אפיקים בהם ניתן לקבל תשואה משמעותית על הכסף

תגיות:

היום כשהרבית במשק כל כך נמוכה קשה מאד להרוויח על כסף שיושב בבנק. לכן חשוב לחפש אפיקים בהם ניתן לקבל תשואה משמעותית על הכסף. ישנם מספר אפיקים שהוכיחו עצמם לאורך שנים כאפיקים מניבים תשואה גבוהה לאורך זמן.

שני האפיקים האלו הם מניות ונדל"ן. לעומת מניות שההשקעה באפיק זה הוא כמו רכבת הרים, יום עולה יום יורד ויש צורך לעצבי ברזל על מנת להתמיד ולהשקיע לאורך זמן. אפיק השקעה בנדל"ן כגון קרקע חקלאית להשקעה הוכיח את עצמו כבעל תשואה גבוהה ויציבה לאורך שנים.

לכן הרבה מאד אנשים הרואים את הפוטנציאל בהשקעה לטווח ארוך ויציב מחליטים לקנות קרקע חקלאית

להשקעה.

מה הן קרקעות חקלאיות

קרקעות חקלאיות הן קרקעות שמותר לעשות בהן שימוש אך ורק לצורך חקלאי. כתוצאה מכך שווי הקרקע נמוך מאד אך כאן גם טמון הפוטנציאל האדיר, כיוון שידוע שקניית קרקע או מגרש בארץ לצורך בניית בית הוא דבר יקר מאד. בנוסף, ידוע שמלאי הקרקעות בארץ הולך ואוזל ושקרקע חקלאית הופכת לקרקע לבנייה (תהליך זה נקרא הפשרה) קופץ שווי הקרקע במאות אחוזים.

היום מדינת ישראל נמצאת במצב שמלאי הקרקעות המאושרות לבנייה הולך ואוזל לעומת האוכלוסייה בארץ שרק הולכת וגדלה. תהליך זה מזרז את הצורך המיידי של המדינה לבצע הפשרות של קרקעות חקלאיות על מנת לעומד בביקוש לבתים ודירות על ידי האוכלוסייה.

ההזדמנות הקיימת בקרקע חקלאית למכירה

שילוב של מחסור בקרקעות הולך וגדל בנוסף לגידול טבעי באוכלוסייה הדורש לקנות דירה יוצר הזדמנות טובה להשקעה בקרקע חקלאית. על מנת שקרקע חקלאית תעבור תהליך הפשרה לצורך קרקע עירונית המותרת לבנייה יש צורך בשינוי ייעוד הקרקע והכנת תמ"א מתאימה גם ברמה המחוזית וגם ברמה המקומית.

לאחרונה אשרה הממשלה את תמ"א 35 ותמ"א 38 הקובעות בין היתר שיש צורך לשמור על רצף בנייה עירוני. לכן קרקעות חקלאיות הצמודות לקרקעות עירוניות המותרות לבנייה הן בעלות סיכוי גבוה להפשרה ושינוי ייעוד הקרקע מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. לעומת זאת, אדמה חקלאית מבודדת הרחוקה מבנייה עירונית הסיכוי או העדיפות לשינוי ייעוד הקרקע לקרקע לבנייה היא נמוכה.

קרקע להשקעה - טיפים חשובים

מיהו המוכר - כמו בכל עסקת נדל"ן חשוב לבדוק היטב מיהו המוכר ולהצטייד בעו"ד המומחה לענייני מקרקעין על מנת להקטין משמעותית את סיכויי ההונאה ועוגמת הנפש ברכישת קרקעות חקלאיות.

מי בעל הקרקע - חשוב מאד ברכישת קרקע להשקעה שבעל הקרקע יהיה בעל קרקע פרטית הרשומה בטאבו. כיוון שלדוגמא אם בעל הקרקע הוא ממ"י (מנהל מקרקעי ישראל) ואנו חוכרים את האדמה החקלאית ממנו. במקרה של הפשרת הקרקע לצרכי בנייה את רוב הרווח יגרוף מנהל מקרקעי ישראל. בנוסף הוכחת בעלות על הקרקע במקרה הצורך חזקה יותר כשיש נסח טאבו לעומת כל רישום אחר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה